1. Ο ρήτορας είναι συνεπής στις απόψεις του. Προτείνει στους συμπολίτες του αθηναίους ό,τι ακριβώς είχε προτείνει και την εποχή που βοήθησαν τους Αιγυπτίους (361 π.χ.) ,όταν αυτοί επαναστάτησαν εναντίον του Βασιλιά των Περσών. Είχε δηλαδή προτείνει και τότε να είναι έτοιμοι για μια πολεμική σύγκρουση μαζί του και να προετοιμαστούν κατάλληλα. Αφού λοιπόν βοήθησαν οι Αθηναίοι τους Αιγυπτίους δε θα μπορούσαν να αρνηθούν τη βοήθεια προς τους Ροδίους.
2. Αν ο Δημοσθένης ήταν σύμβουλος του Βασιλιά θα πρότεινε να πολεμάει μόνο για πράγματα που ανήκουν στην κυριαρχία του και όχι για όσα δεν του ανήκουν.
3.Οι Αθηναίοι οφείλουν να πολεμήσουν και να θυσιαστούν για το δίκαιο με σταθερή απόφαση . Ετσι θα αποκτήσουν τη φήμη ότι μάχονται για πρέπουσες αντιλήψεις και σωστά ιδανικά. Με κανένα τρόπο λοιπόν δεν πρέπει να επιτρέψουν στο Βασιλιά να καταλαμβάνει πόλεις με δόλο ή να υποθάλπει εξαπατώντας φιλικές προς αυτόν πολιτικές παρατάξεις μέσα σε αυτές.
4.Οταν κατά το παρελθόν έδιωξαν από τη Σάμο την Περσική φρουρά και την ελευθέρωσαν , ο Βασιλιάς όχι μόνο δεν τους κήρυξε τότε τον πόλεμο ,αλλά μέχρι τώρα δεν έχει αντιδράσει καθόλου. Επομένως γιατί να το κάνει τώρα σε περίπτωση επέμβασης των Αθηναίων στα εσωτερικά της Ρόδου ; Εξάλλου , “κανείς δεν πολεμά για να επεκτείνει τις κτήσεις του με την ίδια ένταση που πολεμά για να διατηρήσει αυτές που του ανήκουν”.
5. Αν οι επιχείρήσεις του Βασιλιά στην Αίγυπτο πηγαίνουν καλά , η Αρτεμισία θα προσπαθήσει να του προσφέρει τη Ρόδο ,όχι από συμπάθεια, αλλά επειδή θέλει τώρα που είναι κοντά της να του προσφέρει μια εκδούλευση, ώστε να κερδίσει την εύνοιά του.
6. Αν οι επιχειρήσεις του Βασιλιά στην Αίγυπτο έχουν κακό τέλος για εκείνον , και αποτύχουν ,τότε το νησί της Ρόδου δε θα χρησιμεύει σε τίποτε στο Βασιλιά ,παρά μόνο ως βάση ελέγχου της σατραπείας της,ώστε να μην μπορεί να κινηθεί εναντίον του. Επομένως προτιμάει η Αρτεμισία να κατέχουν οι Αθηναίοι το νησί ,παρά να να το κατακτήσει ο Βασιλιάς. Ακόμη όμως κι αν επέμβει η Αρτεμισία ,αυτό θα γίνει με τρόπο πρόχειρο και αδέξιο.
7. Συμφέρει στην Αθήνα να διευκρινισθεί ποια ακριβώς είναι η στάση που θα κρατήσει ο Βασιλιάς ‘ δηλαδή πρόκειται να εμπλακεί στην υπόθεση της Ρόδου ή όχι ;Αν όμως εγείρει αξιώσεις ,τότε κινδυνεύει όχι μόνον η Ρόδος ,αλλά και η Αθήνα και όλοι οι Έλληνες.
8. Οι απόψεις του Δημοσθένη δεν υπαγορεύονται από τη συμπάθεια και τη φιλία που τρέφει για τους Ρόδιους ,ούτε από κάποιο ιδιαίτερο ατομικό συμφέρον ,αλλά μόνον από ενδιαφέρον για το καλό της Αθήνας. Συμμερίζεται βέβαια το μίσος που νιώθουν για τους “προδότες” πρώην συμμάχους τους ,αλλά όμως δεν πρέπει να είναι μνησίκακοι ,γιατί οι Ρόδιοι πήραν το μάθημά τους και δεν πρόκειται να επαναλάβουν το ίδιο λάθος στο μέλλον. Οι Αθηναίοι δεν είναι καλό να απαιτούν την τιμωρία των Ροδίων ,γιατί και οι ίδιοι σε ανάλογα λάθη που έκαναν στο παρελθόν δεν απαίτησαν την παραδειγματική τιμωρία για τους εαυτούς τους.