Ακόμη μια ντροπιαστική τροπολογία εξευτελισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας ! Η μετατροπή της σχολικής τάξης σε σκηνικό reality show με την απευθείας μετάδοση του μαθήματος είναι αποκαλυπτική της λογικής, της αισθητικής και της “κουλτούρας” ανθρώπων άσχετων με την εκπαίδευση. Αν νομίζουν ότι μπορεί να γίνεται μάθημα, ενώ βιντεοσκοπείται κάθε κίνηση, κάθε λέξη και κάθε αντίδραση του εκπαιδευτικού και των μαθητών, είναι βαθιά νυχτωμένοι και πολύ γελασμένοι. Ο κίνδυνος της υποκλοπής ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων (εμφάνιση, διάθεση, τόνος φωνής, ελευθερία έκφρασης απόψεων κ.ά), ο διαδικτυακός διασυρμός και εξευτελισμός εκπαιδευτικών και μαθητών, η “κριτική” από άσχετους με το μάθημα (και δεν εννοώ τους γονείς), που ενδεχομένως θα το παρακολουθούν και θα διαμορφώνουν… γνώμη και άποψη για την ποιότητά του (ενώ υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ανάμεσά τους να βρίσκονται ακόμη και παιδεραστές ή ψυχολογικά διαταραγμένοι), το bulling κατά των μαθητών που θα μετατρέπονται σε πρωταγωνιστές reality show του χειρίστου είδους, είναι λίγα μόνον από τα προβλήματα που θα δημιουργήσει η απαράδεκτη και ντροπιαστική αυτή “επινόηση”. Για το πού οδηγεί όλη αυτή η προσπάθεια να μετατραπεί το σχολείο σε στούντιο μετάδοσης μαθημάτων και υποκατάστασης της “ζωντανής” με τη φυσική παρουσία δασκάλων και μαθητών, είναι πολύ εύκολο πλέον να το συμπεράνει κανείς. Δημιουργείται ένας κοινωνικός αυτοματισμός, ώστε να είναι εύκολο πλέον το κλείσιμο των σχολείων σε κάθε ευκαιρία και με σημαντική (όπως στην περίπτωση της πανδημίας) ή ασήμαντη αφορμή. Ο τελικός στόχος είναι, νομίζω, η υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, η καλλιέργεια της άποψης ότι η εκπαιδευτική διαδικασία δεν απαιτεί- σώνει και καλά- τη φυσική παρουσία και ότι μπορεί να γίνεται μονίμως εξ αποστάσεως (!!!). Τί θα σημάνει πολύ απλά αυτό, πέραν των άλλων, πολλών προβλημάτων με πρώτιστο τη διάρρηξη των σχέσεων εκπαιδευτικού- μαθητών ; Απολύσεις εκπαιδευτικών ή τουλάχιστον μη διορισμών και προσλήψεων χιλιάδων αναπληρωτών. Τί θα εμποδίσει να γίνεται το μάθημα με 40 ή 60 μαθητές ταυτόχρονα μέσω διαδικτύου και όχι με 15, 20 ή 25, όπως τώρα ; Γιατί να υπάρχουν 5 φιλόλογοι, 4 μαθηματικοί και 3 φυσικοί, εφόσον θα αρκεί ένας για κάθε ειδικότητα ; Ποιος νοιάζεται για την ποιότητα του μαθήματος ή την ανεργία ; “Έτσι και αλλιώς οι δάσκαλοι και οι καθηγητές είναι στο σύνολό τους τεμπέληδες και πληρώνονται, χωρίς να το αξίζουν”, λέει ο κάθε βλάκας. Αυτά και άλλα πολλά φέρνει η απαράδεκτη αυτή τροπολογία, και τα δύσκολα για τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς δυστυχώς τώρα αρχίζουν. Όσοι έχουν ακόμη αυταπάτες για τις προθέσεις τους, σύντομα θα ψάχνουν σύννεφο να ανέβουν, για να… ξαναπέσουν…