Εκτός από τη γραμματική των λέξεων, χρειαζόμαστε και μια γραμματική συναισθημάτων. Η θέση του υποκειμένου και του ρήματος είναι καθοριστικές για το νόημα της πρότασης. Όταν το υποκείμενο προηγείται, το βάρος του νοήματος πέφτει σε αυτόν που ενεργεί, όταν όμως προηγείται το ρήμα, το βάρος πέφτει στο αποτέλεσμα της ενέργειας. Έτσι και στα συναισθήματα : άλλο η αγάπη και άλλο ο έρωτας. Η θέση τους στη ζωή μας, η γραμματική τους προτεραιότητα, είναι καθοριστική για την πορεία της. Αν η αγάπη προηγείται, τα νοήματα είναι απλά και κατανοητά, τα βήματα είναι πιο σταθερά και ασφαλή. Αν προηγείται ο έρωτας, το νόημα των πάντων γίνεται μια σουρεαλιστική παρλάτα, ένα μετέωρο βήμα στο σκοτάδι της αβεβαιότητας…
Πίνακας : Joan Miro, “The Tilled Field”, 1923