• 3 Δεκεμβρίου 2024

Stratilio

Απόψεις / Σημειώσεις / Δοκίμια

0 0
Read Time:1 Minute, 5 Second

Η δανέζικη ταινία “The Guilty” (Ο Ένοχος) του Γκούσταβ Μέλερ είναι ένα από τα πιο συγκλονιστικά θρίλερ στην ιστορία του κινηματογράφου. Γυρισμένη εξ ολοκλήρου σε μια αίθουσα στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Άμεσης Δράσης στην Κοπεγχάγη, ο φακός παρακολουθεί τις αγωνιώδεις προσπάθειες του μοναδικού πρωταγωνιστή , του εκπληκτικού Γιάκομπ Σέντεργκρεν, να σώσει μέσα από την τηλεφωνική επικοινωνία μια γυναίκα που έχει απαχθεί από το βίαιο σύζυγό της. Επί μιάμιση ώρα δεν υπάρχει ούτε ένα πλάνο εξωτερικών γυρισμάτων, ούτε μια εικόνα της υπόθεσης που εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια του θεατή μέσα από τις τηλεφωνικές συνομιλίες του αστυνομικού με τους πρωταγωνιστές της απαγωγής. Και αυτό ακριβώς είναι το επίτευγμα της ταινίας : καταφέρνει να “ζωντανέψει” τη δράση με τα γκρο πλαν στον πρωταγωνιστή, τις εκφράσεις του, την κορύφωση της αγωνίας του και την αναπαράσταση της προσπάθειάς του να σώσει τη γυναίκα- θύμα της απαγωγής, ενώ παράλληλα εκτυλίσσεται και το προσωπικό του δράμα. Ο ασφυκτικός χώρος του κέντρου επιχειρήσεων μετατρέπεται σε έναν καμβά έντονων συγκινησιακών καταστάσεων δοκιμάζοντας τα όρια ανάμεσα στο καθήκον και στην ανθρώπινη αδυναμία, στην ασφάλεια του εσωτερικού συνειδησιακού πεδίου και στην αγριότητα της πραγματικότητας. Μια άκρως αντισυμβατική, μεταμοντέρνα ταινία, υποψήφια ήδη για το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας, που δεν επιτρέπει στον θεατή να πάρει στην κυριολεξία ανάσα. Μια μεγαλειώδης αποκάλυψη της πρωτεύουσας ουσίας (και) της κινηματογραφικής τέχνης : του λόγου…

About Post Author

stratilio

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Αφήστε μια απάντηση